sobota, 27 marca 2010

Lilian Jackson Braun - „Kot, który czytał wspak”

Opis: Kot, który... 30-tomowa seria klasycznych kryminałów autorstwa Lilian Jackson Braun. Fascynująca lektura dla miłośników detektywistycznych zagadek, a także dla tych, którzy potrafią docenić głębokie studium kociej psychologii, tropem przestępcy podąża bowiem nie tylko Qwilleran, lecz także niezwykły kot syjamski Kao K'o-Kung (dla przyjaciół Koko).
Liczba stron: 174

Recenzja: nr 9

Jako zapalona kotofanka musiałam przeczytać tę książkę. Niestety, miałam pod ręką tylko pierwszy tom. W przyszłości mam zamiar sięgnąć po kolejne części.
Miejscami miałam wrażenie, że autorka za bardzo skupia się na pewnych elementach, np. wąsach Qwillerana czy też postaci Koko. Czułam się tym lekko poirytowana, ale na szczęście to uczucie towarzyszyło mi tylko na pierwszych stronach kryminału, później polubiłam obu detektywów. Dobrze skonstruowana, wciągająca fabuła, różnorodni bohaterowie, szczypta humoru i zaskakujący finał. Wszystko to składa się na świetny kryminał, który czyta się lekko i przyjemnie.
Świetna pozycja dla miłośników kotów, wielbicieli dobrych kryminałów i osób chcących miło spędzić wieczór. Polecam!

1 . (czytaj/dodaj):

Dagmara Fafińska pisze...

Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

Prześlij komentarz